مرجع تخصصی کفپوش

شیدارک مرجع تخصصی کفپوش

مرجع تخصصی کفپوش

شیدارک مرجع تخصصی کفپوش

انواع کفپوش وینیلی

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷ ق.ظ

انواع کفپوش وینیلی

کفپوشهای وینیلی یا بر اساس ویژگی های ظاهری و یا ویژگی های فنی دسته بندی های متفاوت و گوناگونی دارند. این ویژگی ها بر کارایی، ابعاد و همچنین نحوه نصب کفپوشهای وینیلی تاثیر مستقیم می گذارند. انواع کفپوش وینیلی را در 4 گروه مختلف می توان دسته بندی کرد.

  • کفپوشهای وینیلی بر اساس ابعاد
  • کفپوشهای وینیلی بر اساس نوع لایه محافظ
  • کفپوشهای وینیلی بر اساس طرح و رنگ
  • کفپوش وینیلی لاکچری

"شیدارک" در این مقاله انواع کفپوش pvc یا کفپوش وینیلیی را مورد بررسی قرار داده است.

برای آشنایی مقدماتی با کفپوشهای وینیلی می توانید مقاله "کفپوش وینیل چیست؟" را مطالعه نمایید.

انواع کفپوش وینیلی-شیدارک

  • انواع کفپوش وینیلی بر اساس ابعاد

پارکت وینیلی (کفپوش وینیلی بصورت تخته ای)

کفپوش وینیل پارکتی یا پارکتهای وینیلی (vinyl plank) از نظر ظاهری کاملا شبیه پارکتهای چوبی هستند. این پارکتها هم از نظر ظاهری و هم از نظر اندازه (طول و عرض پروفیل) کاملا شبیه پارکتها چوبی هستند. این کفپوشها (پارکتهای وینیلی) نسبت به پارکتهای ساخته شده از چوب دوام و ماندگاری بیشتری دارند و به 3 روش قابل نصب هستند که عبارت است از 1- نصب توسط سیستم کام و زبانه 2- نصب توسط چسب روی سطح زیرین کار 3- نصب پارکت وینیلی پشت چسبدار.

کفپوش تایل وینیلی (vinyl tile)

کفپوشهای تایل وینیل (vinyl tile) در ابعاد و اندازه های مختلف و در اشکال مختلف هندسی تولید می شوند. این کفپوشها توسط چسب روی سطح زیرین خود نصب می شوند. تایل بودن این نوع کفپوش به طراح این امکان را می دهد که در هنگام نصب توسط چیدمانهای مختلف بتواند فضایی متنوع و پویا را ایجاد نماید.

یکی از مهمترین مزایای کفپوشهای تایل وینیل، امکان تعویض و تغییر دادن آنها در صورت آسیب دیدگی است که به راحتی امکان پذیر است. کفپوشهای تایل وینیلی نصبی بسیار سریع و آسان دارند. گاهی این کفپوشها بصورت تایلهای پشت چسبدار تولید شده و در دسترس قرار می گیرند.

نحوه تولید کفپوش تایل وینیل

کفپوش وینیلی رولی (شیت وینیلی)

گروه دیگری از کفپوشهای وینیلی، بصورت رول یا شیت (vinyl sheet) و معمولا در عرضهای 1/8 تا 3/6 متر تولید می شوند.وینیلهای رولی (وینیل شیت) بخش بزرگی از تولید این کفپوش را به خود اختصاص داده است. این گروه از کفپوشهای وینیلی توسط چسب روی سطح کف چسبانده می شوند.

این نوع از کفپوش تمام سطح کف را بدون وجود درز پوشش می دهد و برای مناطق مرطوب یا مناطقی که نیاز به شستشو دارند کفپوشی بسیار مناسب است.

کفپوش وینیل رول (شیت)-شیدارک

کفپوشهای رول وینیل به 2 صورت کلی تولید شده و در دسترس هستند:

  • گروه اول کفپوشهای وینیلی رولی ....................................

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۷
کارشناس شیدارک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی