مرجع تخصصی کفپوش

شیدارک مرجع تخصصی کفپوش

مرجع تخصصی کفپوش

شیدارک مرجع تخصصی کفپوش

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

ساخت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به روش SBR توسط شرکت کیسون

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با ظرفیت تصفیه 112 هزار مترمکعب در شبانه روز برای پوشش جمعیتی550 هزار نفری توسط شرکت کیسون به عنوان برترین و بزرگترین پیمانکار بخش خصوصی ایران ،ساخته شده و در روز دوشنبه 21 آبان ماه 1397 افتتاح و به بهربرداری رسید.

کلنگ ساخت این تصفیه خانه در مساحتی حدود یازده هزار مترمکعب در سال 88 به زمین زده شد؛ اما در این سال ها به دلیل برخی چالش ها، روند اجرایی آن به کندی پیش رفت که با توجه به تاثیر این پروژه در مسائل زیست محیطی تلاش شد تا در این دوره سریع‌تر به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز اعتبار این پروژه را بالغ بر 1000 میلیارد ریال و از محل اعتبارات وزارت نیرو اعلام داشت و گفت: سیستم تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه به روش SBR یا همان راکتور ناپیوسته متوالی است؛ یک فرایند هوازی تصفیه فاضلاب که اصلاح کیفیت فاضلاب به گونه ای است که آسیب به محیط زیست و اکوسیستم را به حداقل می رساند. .......

ادامه مطلب

برای تماشای عکسهای این پروژه کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۱:۴۶
کارشناس شیدارک

 رکود حاکم بر صنعت ساخت و ساز، همزمانی آن با رونق رشته های مهندسی مرتبط با ساختمان در دانشگاهها و شمار قابل توجه دانش آموختگان این رشته ها سبب ساز نگرانیهایی در حوزه امنیت شغلی برای مهندسان شده است.

این در حالی است که مجمع جهانی اقتصاد(World Economic Forum) که نشست سالانه سران کشورها و فعالان عمده اقتصادی جهان را در 'داووس' سوئیس برگزار می کند در گزارشی با عنوان 'سرمایه انسانی' ایران را پس از چین، هند، آمریکا و روسیه پنجمین کشور جهان از لحاظ جمعیت دانش آموختگان رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی اعلام کرده است. ایران در سال 2016 میلادی 335 هزار دانش آموخته متخصص در رشته های مهندسی داشت. 
گرچه این آمار نشانگر ظرفیت و توان بالای نظام آموزش عالی ایران و استعداد جوانان کشورمان برای تحصیل در رشته های فنی است اما فقدان تناسب و هماهنگی میان نظام تربیت نیروی انسانی متخصص با کشش و پویایی بازار کار سبب مشکلاتی شده بطوری که بر اساس تحقیقات 'سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی' در پایان سال 1392 حدود 35 درصد از بیکاران تحصیل کرده دانشگاهی ایران را دانش آموختگان رشته های مهندسی ساخت و تولید تشکیل داده اند. 
طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، رشته های مهندسی ساختمان عبارتند از عمران، معماری، ترافیک، نقشه برداری، شهرسازی و برق. 55 درصد این متخصصان مهندس عمران، 12 درصد معماری، دو درصد نقشه بردار و یک درصد مهندس شهرسازی هستند. همچنین رشته مهندسی عمران با حدود 62 هزار دانشجو جزو 10 رشته پرجمعیت دانشگاهی در کشور است. 
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین مشکل مهندسان ساختمان در شرایط رکود صنعت ساخت و ساز، نبود کار و فرصت اشتغال است. 
مهندس محمدرضا محسنی افزود: در شرایط کنونی کار برای مهندسان ساختمان متناسب با جمعیت قابل توجه آنها نیست. طی سالهای اخیر نیز صنعت ساختمان به حالت رکود درآمده و از سوی دیگر بر تعداد مهندسان ساختمان افزوده شده و این عدم تناسب منجر به بیکاری این قشر و بروز مشکلات مالی برای آنان شده است. 
وی ادامه داد: هیچ نهادی در مورد بیکاری مهندسان ساختمان احساس مسئولیت نمی کند و راه چاره ای برای افزایش مشکلات آنان بیان نمی شود. وزارت راه و شهرسازی مسئول رفع مشکلات در صنعت ساختمان و بیکاری مهندسان است و باید برای بهبود این وضعیت راه چاره ای بیابد. 
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: در گذشته مهندسی ساختمان شغل پردرآمدی بود و به همین علت خانواده ها فرزندان خود را ترغیب می کردند که مهندس ساختمان یا معمار شوند اما در سالهای بعد از انقلاب به دلیل افزایش دانشگاهها و گرایش بسیاری از جوانان به تحصیل در رشته های مربوط به مهندسی ساختمان یکباره جمعیت این قشر بیش از اندازه شد. از سوی دیگر میزان کار به اندازه جمعیت نبود به خصوص در شرایط کنونی که رکود اقتصادی در کل کشور حاکم است و قشر مهندس ساختمان با مشکلات متعدد مواجه شده است. 

* رکود در ساخت و ساز 
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: رکود در صنعت ساختمان از چند سال پیش در کشور شروع و از سال 1393 تشدید شده و این مساله ............................

ادامه مطلب

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۷ ، ۱۴:۱۷
کارشناس شیدارک

Is a Sealer Needed

Is a sealer necessary to refinish a floor? From what I can tell, it depends on the wood type. If that's true, can you tell what type of wood this is? this is my actual kitchen



Also, I have hardwood flooring in my powder room. Do I need to remove the toilet and pedistal sink prior to refinishing these, or do I apply the poly around them? Feels like it would be a nicer resulting finish if I removed them but can't actually find anything on this

ادامه مطلب


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۱:۵۳
کارشناس شیدارک

عرض استاندارد موکت چقدر است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای خریدارن موکت مطرح است، فارغ از رنگ و طرح موکت، ابعاد و اندازه استاندارد موکت است. ابعاد و اندازه استاندارد موکت ( عرض استاندارد موکت ) علاوه بر اینکه بر میزان مصرف موکت برای مصرف کنندگان تاثیر دارد در نحوه گسترده شدن و نوع برش موکت (موکت رولی) نیز تاثیر مستقیم دارد. "شیدارک" در این مطلب به این سوال شما پاسخ خواهد داد.

عرض موکت-شیدارک

ابعاد استاندارد موکت چقدر است؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا نوع موکت را از نظر شکل مشخص کنیم. موکتها به دو صورت عمده از نظر ابعاد و اندازه تولید می شوند.

1- موکتهای رولی

موکتهایی که به صورت رول تولید می شوند موکتهایی هستند که با عرض ثابتی در کارخانه تولید شده و بصورت رولهای موکت و در طولهای متغییر .........................


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۷:۲۳
کارشناس شیدارک

Our 2018 Fall Flooring Catalog is here! It’s all about getting personal – personal style, personal service, and personal assurance. We’re here to help you decide on the perfect style floor for your home, with a focus on quality and value.

We want to assist you in creating a space that reflects YOU and your lifestyle. That means we have endless design options, and you can even mix and match floors in your home (like the cover shot pictured below!). Here, we mixed Virginia Mill Works Rattan Maple and Seaport Maple to create a totally custom look.

You can also arrange your floor in an unexpected way – like herringbone! Check out Avella Classic Red Oakporcelain tile arranged in a herringbone pattern below. This is the perfect way to spice up a simple space.

We’ve also released some NEW floors for fall, meaning there are even more options to choose from. Like our stone-look tiles, such as Avella Galassia Nero pictured below, for a marble look.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۶:۴۲
کارشناس شیدارک

پلاستو وود یا کامپوزیت چوب پلاستیک ( WPC )


پلاستو وود یا کامپوزیت چوب پلاستیک (Wood-plastic composite-WPC) به صفحات و پروفیلهایی اطلاق می شود که از پلاستیک بازیافت شده (یا بازیافت نشده) و ذرات چوب کوچک (یا الیاف چوب) ساخته شده است.

پلاستو وود یا کامپوزیتهای چوبی پلاستیکی (Wood-plastic composite) که به اختصار WPC نامیده می شوند، کامپوزیتهایی هستند که از ترکیب موادی همچون الیاف چوب طبیعی ، پلاستیک و ترموپلاستیک ها و مواد افزودنی مخصوص ساخته می شوند.

پلاستووود-شیدارک

در اواخر قرن بیستم و پس از تخریب گسترده جنگلها به دست بشر، متخصصین به این فکر افتادند که محصولی جدید را جایگزین چوب کنند. در دهه 90 متخصصین آمریکایی موفق شدند با ایده تولید محصول سبز به این مهم دست پیدا کنند و کامپوزیت چوب پلاستیک را تولید کردند. این محصول در مدت زمانی کوتاه توانست به عنوان راه حلی مطلوب در استفاده از محصول جایگزین چوب خود را مطرح نماید و بخش زیادی از بازار را در اختیار بگیرد.

روشهای تولید و ترکیبات

در تولید پلاستو وود یا کامپوزیت چوب پلاستیک به طور عمده 3 دسته از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

  • پر کننده ه (چوب یا الیافهای و پرکننده های سلولزی)
  • پلیمرهای گرمانرم ( پلی اتیلن HDPE و LDPE ، پلی ونیل کلراید PVC ،پلی پروپیلنPP و ... )
  • مواد افزودنی ( مواد جفت کننده، تثبیت کننده ها،رنگ،روان کننده ها و کند سوز کننده ها،مواد مقاوم به قارچ و ....)

میزان ترکیب و طرح اختلاط این مواد با توجه با ویژگی های مورد انتظار محصول نهایی بسیار متفاوت خواهد بود. با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی می توان طیفی بسیار گسترده از مواد افزودنی را در این محصول مورد استفاده قرار داد و، ویژگی هایی مانند مقاومت به خش پذیری، مقاومت به UV ، مقاومت نسبت به حریق، مقاومت های مکانیکی و ... را با توجه به نیازهای پروژه تغییر داد.

برای آشنایی با استانداردها و مشخصات فنی پلاستو وود می توانید مقاله "پلاستو وود،استانداردها و نکات فنی" را مطالعه کنید.

خط تولید اکسترود پلاستو وود-شیدارک
خط تولید پلاستو وود به روش اکسترود

عمده ترین روشهای تولید پلاستو وود یا کامپوزیت چوب پلاستیک عبارتند از:

  • روش اکستروژن
  • روش قالب گیری تزریقی
  • روش قالب گیری صفحه ای
  • روش قالب گیری فشاری
اکسترود پلاستو وود - شیدارک

از میان روشهای ذکر شده در بالا، روش اکستروژن متداول ترین روش است. در این روش پس از اینکه مواد اولیه با یکدیگر ترکیب شدند، بصورت خمیری نرم درآمده، تحت فشار بالا...................................


ادامه مطلب

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۷ ، ۰۹:۵۷
کارشناس شیدارک